Az emberek nagy része imádja a forró nyári napokat, ilyenkor gyakran az egész család ellátogat a közeli fürdőkbe, és strandokba azzal a céllal, hogy egy kicsit felfrissüljenek, és hogy lehűtsék magukat. Bár való igaz, hogy a strandolásnak is meg van a maga hangulata, mégsem szeretnék sokan nagy tömegben, és sorban állással tölteni az idejüket.

Arról nem is beszélve, hogy egyre drágábbak a belépőjegyek is, így igen szép összeget ott lehet hagyni a strandon, főleg akkor, ha az egész családdal érkezünk. Sokan nem szeretik a túl zsúfolt helyeket, mások pedig nem szívesen mutatkoznak fürdőruhában idegen emberek előtt, hiszen egyszerűen nem érzik magukat ilyenkor túlságosan komfortosan.

Milyen helyzetekben lehet ideális mozgásforma az úszás?

A mai világban a társadalomnak fokozottan szüksége van pihenésre és kikapcsolódásra. Azok az emberek, akik a sorban állás, és a tömeg helyett inkább a nyugodt pihenésre vágynak, valószínűleg elgondolkoztak már azon, hogy legyen egy saját kerti medencéjük. A medencébe csobbanva kiengedhetjük a fáradt gőzt, az úszás pedig rendkívül jó hatást gyakorol a szervezetünkre.

Ha saját kerti medencénk van, akkor senki nem fog megzavarni bennünket a fürdőzésben, vagy az úszásban. Akkor, és úgy csobbanhatunk a medence kellemes vízében, ahogy mi szeretnénk. Az úszásnemtől, kortól függetlenül, mindenki számára ideális mozgásforma lehet, de különösen ajánlott azoknak az embereknek, akik ülő munkát végeznek.

Egy friss felmérésből nemrégiben kiderült, hogy az Európai Unióban tízből legalább négy ember végez valamilyen ülő munkát. Németországban, Luxemburgban, illetve Hollandiában pedig az aktív lakosság több mint fele ülve végzi a munkáját. Munka mellett azonban ülünk az autóba is, az étkezőasztalnál, a kanapén, tévé nézés vagy olvasás közben is.

Sőt, bele kell gondolnunk abba is, hogy már a gyermekek is 6-7 órát ülnek az iskolapadban.

Jó tudni, hogy az új globális irányelvek szerint naponta legalább 30-40 perc testmozgásra van szüksége annak, aki ülő munkát végez. Az Egészségügyi Világszervezet úgy tartja, hogy a hosszan tartó ülő életmóddal járó ártalmak, illetve a korai halálozás kockázata már a minimális fizikai aktivitással ellensúlyozható.

Ezek lehetnek a saját kerti medencéd legnagyobb előnyei

A stresszoldásban nagy segítség lehet számunkra a rendszeres úszás. Ha valaki számára fontos az egészsége, és szeret úszni, ám legszívesebben elkerülné a túlzsúfolt uszodákat, strandokat, akkor ideális megoldás lehet számára az, ha építtet egy saját kerti medencét.

Nem beszélve arról, hogy ha eddig rendszeresen jártunk uszodába, akkor egy medence építéssel egy idő után pénzt is megtakaríthatunk. Bár a medence építés, és fenntartás is pénzbe kerül, mégis hosszú távon gondolkodva ezzel a megoldással anyagilag is jobban járhatunk, mintha az egész család számára folyamatosan úszóbérletet vásárolnánk.

Emellett a saját medencénkbe még a barátainkat, családtagjaikat is meghívhatjuk, kedvünkre tarthatunk medencés partit még akkor is, ha nagyobb létszámban gondolkodunk.